> Forside > Cases > Raadvad






Vejledende tid:
5 timer

Afholdes:
Raadvad Kro

Antal deltagere:
47

Undervejs:
Skræddersyet
Hestevogne
Ordensbånd
Mordgåde
Da Vinci gåder
Middag

Raadvad 250 Års Jubilæum

Logemiddagen som underholdende eventmarkedsføring

Casen er med udgangspunkt i Logemiddagen. Læse mere om Logemiddagen her

Optakt
Raadvad ønskede at sammenflette deres 250 års jubilæum med lanceringen af produktnyheder samt formidling af marketing- og kommunikationsplanen for de væsentligste indkøbere i Danmark. Ved samme lejlighed skulle de personlige relationer forstærkes mellem Raadvad og forhandlerne, så Midgaard Event blev kontaktet for at skabe rød tråd i eventen - og ikke mindst sørge for at hjælpe med formålet på en nytænkende måde.

Raadvad havde på forhånd valgt at benytte Raadvad Kro i Lyngby som ramme for jubilæet, og ville også gerne inkludere 3 kendte danske designere og 1 Raadvad-historiker i forløbet. Vi fandt hurtigt ud af vi ville tænke "udaf boksen", og efter et indledende salgsforløb fandt vi ud af, vi ville tage udgangspunkt i et nyt koncept - Logemiddagen.

Vor proces:

Behovsafdækning og samarbejdsaftale
Idégenerering
Kundeaccept

Rammeskitsering

Kundefeedback og forventningsafstemning

Eventproduktion

Afholdelse

Evaluering

Behovsafdækning og samarbejdsaftale:

Vi startede samarbejdsforløbet med at mødes, få sat ansigter på hinanden og afdække Raadvads behov. I umiddelbar forlængelse sendte vi det oplæg vi ville arbejde ud fra og sammen udfærdigede vi den endelige kontrakt.


Idegenerering:

Logemiddagsspillet består overordnet af A) Mordgådeopklaring, B) Da Vinci Gåder. Hertil kommer naturligvis forplejning, ydre rammer osv.

Vi fandt ud af vi ville lade en større del af Da Vinci gåderne tage udgangspunkt i produkter af de medvirkende designere. Herudover en enkelt opgave der berørte Raadvads historie, og én der berørte Raadvads marketingsstrategi.

Se eksempler på
Opgave 4, Opgave 7, Opgave 10

Ydermere ville Raadvads historie blive berørt i mordgådespillet, hvor en række indicier og beviser tog udgangspunkt i forgangne tider, forfædre mv.


Til hjælp i opklaringen og gådeløsningen kunne deltagerne trække på hjælp fra designerne samt Raadvads marketingsansvarlige. De var iført kutter og medvirkede undervejs som rådgivere til Raadvad-logen.

Kundeaccept:

Vi tog en dialog med Raadvad, og fik deres accept, at det var i den retning vi ville udarbejde eventen.

Rammeskitsering:

Primær formål med rammeskitseringen er at fastlægge de informationer og input vi ønsker, kunden skal bidrage med.

Især Da Vinci gåderne krævede en del opmærksomhed. Udfordringen var at omforme spændende designspørgsmål til opgaver der kræver en 4-cifret kode som svar. Hertil skulle rådgiverne være en nødvendig hjælp.

Vi udarbejdede en algoritme der satte en række designkategorier op (designer, produkt, inspirationskilde, produktionsmetode), og som i princippet var en hjælp til let at udarbejde mange forskellige typer opgaver. Algoritmen var det system hvormed vi ville udarbejde opgaverne, nu vidste vi hvilke informationer vi behøvede fra Raadvad og designerne for at skræddersye arrangementet.

Kundefeedback og forventningsafstemning:

Vi præsenterede algoritmen for Raadvad, og med lidt ping pong herfra, fra historikeren og designerne, fik vi de input vi skulle bruge til Da Vinci gåderne og mordgådeplottet.

Det er også ved denne lejlighed det endelige indhold og program bliver lagt.

Eventproduktion:

Den endelige plotformulering, detailplanlægning, location-scouting, effektproduktion, kostumeleje osv.

Afholdelse - Det endelige program bestod af
-Bustransport

-"250 år tilbage i tiden" - udlevering af kofter samt ordensbånd, og fragt i hestevogne

-Ankomst til Raadvad Kro

-Velkommen til Raadvad-logen, let buffet,

-Velkomst ved Raadvads direktør

-Velkomst ved Logens Stormester, introduktion af personalet...og stormesterens død

-Løsning af de 10 koder, der skal til for at åbne Raadvad kisten
-Mordgådeopklaringen

-Middagen

-Afsløring og slutscene

Evaluering

Vi evaluerer med kunden, og sender sidste del af fakturaen.




"Raadvad havde valgt at bruge Midgaard Event i forbindelse med Raadvads 250 års Jubilæum. Deltagerne inkluderede beslutnings-tagere i større danske butikskæder fra hele landet, og vi ville give dem en utraditionel og samtidig luksuriøs oplevelse. Resultatet blev til i samar-bejde mellem Raadvad og Midgaard Event og tog udgangspunkt i ”Logemid-dagen”. De primære formål med arrangementet var at informere om de nye spændende produkter der bliver lanceret efteråret 2008 samt den kommende medie & kommunikations-plan. Eventen inddrog desuden Raadvads unikke og lange historie, samt 3 danske designere i opklaringen, og gæsterne fik gennem dagen en glædelig oplevelse af dagen og af Raadvad.


Midgaard Event, ”Logemiddagen” og forløbet op til, levede til fulde op til forventningerne. Selvom det var med en vis spænding jeg så frem til dagen og det noget utraditionelle forløb, synes både gæsterne og jeg at det var en stor succes, en særdeles forløsende succes. Jeg anbefaler med glæde Midgaard Event til andre."


J. Skov, Marketing Manager - Raadvad