> Forside > Eventyr > VIrksomheden som et eventyr






Eventyr koncepter:
<<Forrige
 Oversigt Næste>>

Virksomheden som et eventyr:

Vejledende tid:
45 min - 3 timer

Afholdes:
Kursus, Indendørs

Vejledende antal deltagere:
3-150

Aktører
(for 3-150 deltagere):

1

Festlig afslutning:
Evaluering

Virksomheden Som Et Eventyr

Udvikling og læring gennem teambuilding




Vor teambuilding spil er underholdende og deltagerne oplever samarbejde på utraditionel vis. Ønsker I som organisation at drage yderligere fordel af arrangementet og opnå samarbejdsudvikling og læring om organisationens arbejdsprocesser, kræver det evaluering og refleksion. Nedenfor er beskrevet indholdet af evaluering af spillet Ad Gandalfs Veje, men en evaluering af de øvrige koncepter kan bygges op på samme måde.

Virksomheden som et Eventyr - Oplæg til Evaluering af ”Ad Gandalfs Veje”:
Ideen er at jeres virksomhed skal kunne drage paralleller fra eventyret ”Ad Gandalfs Veje” til jeres egen virksomhed, og opnå samarbejdsudvikling. Gennem tilknytningen af eventyret til virksomheden opleves virksomhedens udfordringer som et eventyr, og der rettes fokus imod Virksomhedens ”Trold” der skal bekæmpes. Evalueringen er ikke et foredrag, hvor vi kan fortælle jer hvordan I skal drive jeres virksomhed, men snarere et oplæg og agenda for diskussion, hvor der stilles centrale spørgsmål og I selv tegner parallellerne og finder styrker/svagheder i jeres samarbejde.

Forløbet fokuserer på
A) Hvad fungerede godt undervejs i spillet ?
B) Hvad kunne fungere bedre ?
C) Hvad i spillet minder om vor egen organisation ?
D) Der fungerer eller ville fungere godt i spillet. Kan vi bruge det i vores organisation ?
E) Brug af metaforer fra spillet, der kan bruges som symbol på aktuelle handlinger og processer i organisationen efterfølgende. Fx Har vi en trold i virksomheden ?, har vi ædelstene der motiverer?, hvilke fælder og suboptimering optræder i vor organisation.